Reparatur-Rücksendeformular

 

Repair Return Form JetCat -DE- 2024.pdf

Repair Return Form JetCat -EN- 2024.pdf

 
Dear JetCat customer,

Please enclose a fully filled out repair form with your shipment.
Unfortunately, there have been an increasing number of cases recently in which no customer information is enclosed.
Shipments without a covering letter/repair form will not be processed!

Many thanks



Notice:
Customs Notice for Customers from Non-EU Countries: Please always provide the serial number and turbine type on the customs declaration and/or pro forma invoice. Declare your defective goods as "repair goods" with the corresponding value (depreciated by 20% per year), never the new price. Any customs fees incurred due to incorrect value declarations will be charged.

Important information for our customers from Switzerland.
If you send your package with the Swiss Post, the current processing time at the German customs can take several weeks until we receive the import information.
We recommend that you send your package to us with UPS, Fedex or DHL Express. Here the processing takes only a few days.

 

Lieber JetCat Kunde,

bitte legen Sie zu Ihrer Sendung ein vollständig ausgefülltes Reparaturformular bei.
Leider häufen sich in letzter Zeit wieder die Fälle, bei welchen keinerlei Kundeninformation beiliegt.
Sendungen ohne Begleitschreiben/Reparaturformular werden nicht bearbeitet!

Vielen Dank
 

Hinweis:
Zollhinweis für Kunden aus nicht EU-Ländern: Geben Sie bitte immer auf der Zollinhaltserklärung und/oder Proformarechnung die Seriennummer sowie den Turbinentyp an und deklarieren Sie Ihre defekte Ware als „Reparaturware“ mit dem entsprechenden Wert (Zeitwert -20% pro Jahr), niemals den Neupreis. Zollgebühren die aufgrund falscher Wertangaben entstehen, werden in Rechnung gestellt.

Wichtige Information für unsere Kunden aus der Schweiz.
Wenn sie Ihr Paket mit der Schweizer Post senden, kann die aktuelle Bearbeitungszeit beim deutschen Zoll mehrere Wochen betragen bis wir die Einfuhr informationen erhalten.
Wir empfehlen, dass Sie Ihr Paket mit UPS, Fedex oder DHL-Express zu uns senden. Hier dauert die Bearbeitung nur wenige Tage.